Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Reggeli rutin

2012.10.14. 08:26 Moncsi79

Az életünkben rengeteg a rutinfeladat. Kiterjed az élet minden területére. A többség valószínűleg nem azonosítja, hogy rutinfeladatot végez, illetve nem szervezi azokat meg.

Meggyőződésem, hogy a sikeres időbeosztás alapja, hogy legyenek összeszervezett rutinjaink. Nekem külön rutinom van reggelre, a munkában, délutánra és estére. Van külön heti, és most készülök összeállítani a havi rutinomat is.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy csak rutincselekvések töltik ki az életemet, de keretet adnak a mindennapokhoz. Akkor sem dől össze a világ, ha kimarad belőlük egy-egy teendő, vagy akár egy teljes délutáni sor. Az már az én döntésem, hogy pótolom, vagy kihagyom.

Én reggeli típus vagyok, tehát reggel még lelkes vagyok, tele vagyok tervekkel. Aztán, ahogy telik a nap, egyre inkább fáradok, és egyre kedvetlenebb leszek. Így igyekszem reggelre a legnagyobb eredménnyel kecsegtető feladatokat besűríteni.

A rutinba bármi belefér, amit ismétlődően el kell végezni. Ha az elején ráveszed magadat, hogy ismétlődően csináld, bizonyos idő eltelte után automatikusan fogod végezni. Óriási segítség, hogy gondolkodás nélkül tudod, hogy mikor-mit kell tenned.

A kialakítás beletelik egy pici időbe. A www.flylady.net erre jó módszert ad. Végy egy papírt, és egyik reggel (persze szerintem erre előre - legalábbis lelkiekben - fel kell készülni, koncentrálni kell rá) írd le sorban, hogy milyen teendőket végzel el. Pl: mosakodás, beágyazás, öltözés, gyerek felkeltése, reggeli stb. Ha kész az alaplista, nézd meg, hogy mivel tudnád kiegészíteni, ami a nap hátralevő részére eredményt hozhat. Lehet ez a háztartással kapcsolatos, lehet egy kis olvasás vagy bármi. Lényeg, hogy a saját sémádat használd, mert kizárólag csak akkor fog működni.

A Flylady - ről persze mint sokan mások én is leírom majd a véleményemet egy külön poszt-ban.

És most íme az én reggeli rutinom:

  1. Ébredés, mosakodás
  2. Kávé, e-mailek ellenőrzése és szükség esetén válaszolni rájuk
  3. Feladatlista átnézése, ellenőrzése (ha este kiamradt, akkor elkészítése)
  4. Reggeli előkészítése, uzsonna előkészítése, vitaminok kikészítése
  5. Felöltözés
  6. Gyerekek ébresztése
  7. Mosogatógép kipakolása (este elindítottam)
  8. Mosás bekészítése a mosógépbe (időzítővel - éppen akkorra végez, amikorra hazaérek a munkából)
  9. 10 perc pakolás a lakásban (helyreteszem a dolgokat, amik szerte-szét vannak)
  10. Gyerekek felöltöztetése, ellenőrzése
  11. Smink, fésülködés, fogmosás (persze fordított sorrendben)
  12. Fürdőszoba rendbetétele (mosdó, WC, tükör)
  13. Indulás - oviba, suliba, munkába

Az eredmény:

  • nincs rohanás (kezdetekben oda lehet írni, hogy mi mennyi ideig tart - majd az induláshoz képest kiszámolni, mikor kell felkelni)
  • a gyerekek rendesen reggeliznek itthon
  • a mosogatógép üresen várja, hogy a napi szennyest belepakoljuk
  • kész a mosás, mire hazaérek
  • nagyjából rendesen hagyom itthon a lakást
  • a fürdőszoba mindig rendben van (na jó estére már kevésbé, mert a gyerek nem tud úgy kezet mosni, hogy a szappant ne csepegtesse szét mindenfelé)
  • a gyerekek reggelei is nyugodtak

Mi a fiamnak is kidolgoztuk a reggeli rutinját (vele együtt), és itt is bevált. Gyakorlatilag egyedül indítja a reggelét. Nekem csak ellenőrző, noszogató feladataim vannak vele kapcsolatban.

Azt gondolom, mindenképpen érdemes rászánni az időt, és kidolgozni egy használható, jól működő rutint.

Szólj hozzá!

Címkék: időgazdálkodás rutinok kicsi lépés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása