Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Milyen mosógépet vegyek?

2010.01.15. 07:06 Moncsi79

Volt mosógépem, egy 11-12 éves Zanussi. A problémám az volt vele, hogy mindössze 400-as fordulatszámmal centrifugázott. A ruhák száradási ideje közel 2 nap volt. Így eljött az ideje, hogy lecseréljük.

Elmentünk a MediaMarkt-ba, ahol első ránézésre mindössze annyit tudtunk megállapítani, hogy választék, az van. De sejtelmem sem volt, hogy melyik lenne az ideális. Hazajöttünk, és körbenéztem az interneten, körbekérdeztem az ismerőseimet. Szerettem volna, ha minél magasabb fordulatszámon centriz, minél több ruha fér bele, valamint, hogy ne romoljon el. Ha mégis így tesz, legyen szervízhálózata. 

Íme a megszerzett információk összesége - szerelőktől, barátoktól.

Elsőként világossá vált számomra, hogy mosógépet manapság 5, maximum 10 évre vehetünk. Ennyi az életidejük, kivéve a Mielét.

Megtaláltam azokat a márkákat, amelyeket érdemes elkerülni kerülni:

  • Whirpool - rossz minőség (2 év garancia)
  • Candy - rossz minőség, rossz szervízelési lehetőségek
  • Indesit - rossz minőség
  • Gorenje - rossz minőség, gyakran elromlik (4 év garancia, de az évek többségében úgyis rossz)

 

Aztán azt is megnéztem, melyeket ajánlják:

  • Miele - 20 évre biztosítva van a problémamentes mosás
  • Bosch
  • Siemens

A Miele ára 300 000 Ft körül mozog. Megfordult a fejünkben, hogy ezt válasszuk - bármi áron - de én nem tartok ki egy gép mellett 20 évig. Kiszeretek belőle, így feleslegesnek tartottunk egy ilyen mértékű beruházást. A Bosh és Siemens gépek 90 000 Ft-tól kezdődnek, és 170 000 Ft-ért már felső kategóriájuk vásárolható meg.

Mieléből lehet használtat is vásárolni, akár garanciával is. Ezt az opciót hamar elvetettük. Én új gépet szerettem volna.

Ajánlották a Zanussit, mert megoldott, és nagyon olcsó a szervízelése. Maga a gép is olcsó, 60 000 Ft - 80 000 Ft között mozog.

Amit pedig a szerelők mondanak:

Az állítható centrifuga fontos. - Szerintem is, de nem találtunk a boltban olyan gépet, amelynek ez a funkciója hiányzott volna. 50 000 Ft-ért és 150 000 Ft-ért is ugyanúgy mos a gép, csak a plussz funkciókban van a különbség. Ezek némelyike kényelmesebbé teszi a mosást, de a többségét nem használjuk. A mosó-szárítógépet szinte sehol sem javasolják. Sokat fogyaszt, valamint egy 5 kg kapacitású gép szárítókapacitása 2,5 kg. Tehát, ki kell szedni a ruhák felét, és azt külön szárítani. Ha már szárítógép, akkor különálló legyen. Akkor is érdemes felmérni, hogy olyan ruháink vannak-e, amelyek gépben száríthatóak. A mieink többsége nem olyan...

Végül egy középkategóriás Bosch mellett döntöttünk. Nagyon tetszik, 2 év garancia van rá, és most éjjel-nappal mosok.

Amely kérdéseket érdemes feltenni vásárlás előtt:

  • Hány kiló ruhát mosson egyszerre? (4-9kg)
  • Milyen fordulatszámmal centrifugázzon? (800-2200)
  • Mennyi pénzem van rá?

Ennek függvényében választhatunk márkát. Majd a boltban kiválaszthatjuk az új családtagot.

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eszti87 2011.02.09. 13:41:49

Szia!

Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküsznek, ezért én is olyat akartam, és olyan szerencsém volt, hogy licitáltam egyet a Vaterán, vagy 25.000 Ft volt, ha jól emlékszem. Persze használt, de kiválóan működik. Úgyhogy most egy pár évre be van biztosítva a mosógép...
süti beállítások módosítása