Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Szőnyegtisztítás

2010.07.27. 21:20 Moncsi79

Úgy gondoltam, hogy itt az ideje egy komolyabb szőnyegtisztításnak. A lakás minden helységében laminált padló vagy padlólap van, de természetesen minden szobában van szőnyeg is. A tisztításnak alapvetően két módja van. Vagy elvégezzük magunk, vagy szakemberre bízzuk. Vegyük sorra mindkettőt...

1. Szőnyegtisztítás sajátkezüleg

  • szőnyeg alapos, nagyon alapos kiporszívózása, esetleg kiverése porolón
  • gumikesztyű felhúzása, és a szőnyeg centiméterről-centiméterre történő erőteljes átsimogatása (így lehet minden hajszálat, szöszt a szálak közül eltávolítani)
  • vegyszeres tisztítás - a Vanish szőnyegsampont próbáltam már. Egy edénybe langyos vizet kell tenni, szivaccsal felhabosítani, majd ezt a szőnyegbe dolgozni. Én ezt is szivaccsal csináltam. A mostanság reklámozott port még nem próbáltam, így arról véleményt írni nem tudok. Környezettudatos lehetőség az ecet használata. Próbáltam már ezt is. Az ecet illata nem volt később érezhető, de túl nagy különbséget nem láttam tőle.
  • a vegyszeres tisztítás végezhető géppel is. Nekem nincsenek túl jó tapasztalataim vele. Ezt vehetünk is, illetve kölcsönözhető. Kölcsönzés esetén 24 órára 2500-4000 Ft. Kétszeres árért egész hétvégén nálunk lehet a gép. Ehhez jön még a szállítási költség - vagy elhozzuk saját autóval, vagy szállíttatjuk. Számításaim szerint ez nagyjából 10 000 - 12 000 Ft-ba kerül. Kauciót mindig kell hagyni - kb. 30 000 Ft-ot. Ezt a gép visszaadásakor visszakapjuk.
  • Ha a takarítógép vásárlása mellett döntünk, akkor igen széles palettáról válogathatunk. Persze érdemes mérlegelni a gép kihasználtságát, illetve, hogy hol fogjuk a gépet tárolni, az esetleges meghibásodások költségeit, stb.
  • szárítás - levegőre kivinni. Ne napra, mert kiszívja a színét...
  • ismét egy alapos, nagyon alapos porszívózás

Ez elég nagy meló. Nálam egy napot vett igénybe, pedig padlószőnyeg sehol nincs. Életemben először, úgy döntöttem, hogy szakemberekre bízom a munkát. Elkezdtem kutakodni, és több lehetőséget találtam.

2. Szőnyegtisztítás szakemberekkel végeztetve

  • ahonnan takarítógépet lehet kölcsönözni, van lehetőség, hogy a munkát felár ellenében elvégezzék. Szerintem, ha már ott a gép, akkor én is ki tudom takarítani a szőnyeget.
  • háztól-házig szőnyegtisztítás. Idejönnek, elviszik és tisztán visszahozzák. Négyzetméterenként 1000 Ft-al lehet számolni, szállítással együtt.
  • ha padlószőnyeg van, valamivel korlátozottabbak a lehetőségek. Forgókefés tisztíttatás helyszínen 650 Ft/nm áron már elérhető. Ilyenkor az egyéb kárpitokat is érdemes kitisztíttatni.

Nagyjából ezek a lehetőségek. Én a háztól-házig szállítással történő tisztítást választottam. Ez összességében (nappaliban lévő nagyszőnyeg, gyerekszoba szőnyegei 3 db, 2 db ágyelő) 9 000 Ft lesz. Ennyibe kerül, hogy gyakorlatilag hozzá sem kell nyúlnom a szőnyegeimhez, és nem megy el egy egész napom csak a szőnyegek tisztításával. A minőségről majd beszámolok.

4 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moncsi79 2010.07.27. 22:03:12

Köszönöm szépen a bíztatást. Továbbra is igyekszem hasznos információkat írni...

Jaina 2010.07.30. 08:01:46

Kedves Moncsi! Átvettem a füzetes ötletedet szerintem nagyon szuper! :) Írtam is róla a blogomban, ha van kedved nézd meg (jaina.freeblog.hu)

Rocsó · http://szonyegtisztitas.com 2011.03.04. 11:04:11

Az ember tényleg sok mindent ki tud takarítani saját maga. A legjobb a rég bevált módszereket alkalmazni azzal különösebb gond nem lehet. Ha ezek nem használnak csak akkor érdemes szakembereket hívni.

Anna Smith 2013.03.23. 19:36:53

Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akkor mi a fenét csinálok?
www.szonyegtisztitas.hu
süti beállítások módosítása