Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

A feladatlista fontosságáról

2012.10.13. 08:03 Moncsi79

Azt hiszem, szinte mindannyian használunk valamilyen feladatlistát. Lehet ez egy cetli, amire felírunk valamit, amit nem akarunk elfelejteni, például, hogy mikor kell a gyerek ebédjét befizetni. Lehet, hogy már továbbléptünk, és naptárba írogatjuk, hogy mikor hová kell mennünk.

Ma arról szeretnék írni, hogy nekem mi vált be.

Alapvetően két dolgot használok naponta. Mivel nem ülök egész nap a számítógép előtt, ezért a papír alapú dolgokat jobban szeretem. Természetesen léteznek más megoldások is, a lényeg, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbbet. Egy későbbi bejegyzésben írok majd az online, illetve a telepített feladatlistákról is.

Tehát, amit én használok:

1. Naptár - kis alakúmoleskine_pocket_plain_notebook.gif. 2012-ben vettem ezt a típust először, és hát mit tagadjam, szerelem első látásra. A Moleskine-nek gyönyörű dolgai vannak. Öröm beléjük írni bármit. Imádom. Bár én mániás vagyok ilyen dolgokban... . Ide írom a pontos időpontokat - találkozók, befizetések, programok. Itt a link, lehet gyönyörködni: http://www.moleskine.com/web/en/

2. Gyűrűs könyv - A5-ös méretű. Ezt sok mindenre használom, sokat fogok még írni róla. Ebben van egy feladatlista. Erre felírok minden teendőt, ami nincs időhöz kötve. "Elvinni a cipőket megcsináltatni", "Emmának zoknit venni". Tehát mindent egy helyre, ami feladat. Én ide írom a munkahelyi aktuális feladataimat is. A lényeg, hogy amint felmerül egy feladat, azonnal kerüljön rá erre a listára. Inkább írjuk fel, később, ha mégis úgy döntünk, hogy nem kell elvégezni, bármikor kihúzhatjuk onnan.

3. Napi teendő lista - a feladataim adott napra vonatkozóan. Ezt minden reggel megcsinálom. Dátum, majd utána a naptárból kiírva az adott napra vonatkozó időpontok, és a másik listáról kiírva azok a feladatok, amelyeket el szeretnék végezni azon a napon. Ilyenkor aktualizálom a fő feladatlistámat is - kihúzom, amit már elvégeztem. 

Ez az egész nem vesz igénybe többet napi 10 percnél. Igazából, csak arra van szükség, hogy szokássá váljon, mind a feladatlista vezetése, mind a használata. Amikor automatikussá válik, nagyon megkönnyíti az életet. Az elvégzett dolgokat lehet kihúzni, pipálni.

Azt gondolom, hogy ez az időgazdálkodás alapja. Mindig egy helyen látjuk az összes teendőt, aktuálisan kiválasztjuk az elvégzendőeket, majd aktualizáljuk a feladat listát.

Ezzel a módszerrel teljesen tehermentesíthetjük az agyunkat és biztosak lehetünk benne, hogy semmit nem fogunk elfelejteni - sem napi szinten, sem hosszú távon.

Szólj hozzá!

Címkék: feladatlista időgazdálkodás Moleskine

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása