Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

A mosásról, vasalásról minden...

2009.08.04. 07:12 Moncsi79

Ma kedd van, ruhanap. Nem nagyon szeretem, de azt hiszem, ezt minden kedden leírom. Szerencsére picit lehült a levegő, így talán elviselhetőbb lesz a vasaló melege.

Kezdem a mosásnál, azon belül is a mosógépnél. Mi egy elég régi darabbal (10 éves) rendelkezünk. Javítani még nem kellett (kopp-kopp-kopp), de igyekszem gondoskodni róla. Vízlágyítót nem használok, de 2 havonta átmosom ecettel. 2 liter ecetet osztok el a mosószertartóba, öblítőtartóba és a dobba. Ez után lefuttatok egy 90 fokos programot. Féltem, hogy ecetszagú lesz, de nem. Lehet kapni speckó mosógép-tisztító szert is, kb 1000 Ft egy tisztítás. Szerintem a 200 Ft-os ecettel ugyan azt a hatást érhetem el.

A mosógép másik problémája a mosószer-öblítő adagoló koszolódása. Tudom, hogy többen küzdenek azzal a fekete trutyival, ami felgyűlik ott. A mosógépen belül kesztyű - Domestos - fogkefe. Magát a tartót úgy tisztítom, hogy egy vödörbe forró (azaz forrásban lévő) vizet teszek, Domestost (nem sajnálom), és ebben áztatom. Így szép tiszta lesz.

 

 

 

 

A mosáshoz használt kegyszerekről...

2 gyerekkel rendelkezem, így van dolgom a koszos, maszatos, foltos ruhákkal. Tegnap kicsit utánaolvastam a mosópor használatról. Van ugye olcsó (Tesco, Lidl-LEL stb.). A Tesco-s ról egybehangzó vélemény, hogy a nem piszkos ruhákra (csak beleizzadtunk, nem foltos) jó. Foltot, koszt nem szed ki. Többen kiemelték, hogy a LIDL - LEL mosópora jó. A drágábbak közül a Persil és az Ariel nyert. Külön kíváncsi voltam, hogy a gyümölcsfoltra jó-e bármi, de úgy tűnik, erre nincs azonnali megoldás. Én Persilt használok, a foltokra külön Wanish előkezelőt. Az előkéken ez sem használ, ott következik az áztatás. Az öblítőknél nálam a Lenor vált be. Olvastam még a mosódióról. Ennek utána fogok még nézni, és majd beszámolok róla.

Választhatunk külön mosószert a fehéreknek, külön a színesekhez. Használhatunk vízlágyítót is. Én egyiket sem használom, mindent ugyan azzal mososk, csak a fehérekhez teszek Wanish Oxy Action White-ot.

Sokan a babának is külön mosóport, öblítőt használnak. Én nem, csak külön mosok neki. A védőnő szerint ez 6 hónapos koráig elég.

Ezek után válogathatjuk is a ruhákat. Sötét, világos, fehér, törölköző, ágynemű. Nálam nagyjából ennyi. Valahol olvastam, hogy a mai mosószerek mellett elegendő mindent 40 fokon mosni. Én ezt be is tartom, csak akkor mosok magasabb hőfokon, ha valami nagyon-nagyon koszos.

Végül két praktika:

A törölközők egy idő után megkeményednek a vízkőtől, ami megül a szálak között. Erre megoldás, ha ecetet teszünk az öblítő helyére. A végén még egy öblítést le kell futtatni, így nem lesz ecetszaguk. A forró vasalóval való átvasalás is segíthet.

A kényes ruhákhoz, harisnyákhoz, fehérneműkhöz mosózsákot kell használni. Ezt egy régi párnahuzattal is helyettesíthetjük.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása