Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Receptek rendezése

2010.01.06. 07:07 Moncsi79

Nem vagyok egy konyhatündér, de szeretek jókat enni, és a családom többi tagja is ilyen. Apukám miatt túlnyomórészt hagyományos ételeket főzök, de azért kipróbálok új dolgokat is. A férjem kedvencei a sült húsok, így azok különböző elkészítési módjait is keresem. A receptek gyűlnek. Szakácskönyvek, internetes receptek, gasztroblogok, barátnők receptjei.

Ezzel egyenes arányban nő a papírfecnik, nyomtatott receptek és egyéb útmutatók száma. Érdemes valamilyen rendszert kitalálni, hogy ne csak a szemetet növeljük a konyhában.

Én a következőt alakítottam ki:

Vannak a szakácskönyvek, amelyeket egy polcon tartok a konyhában. Ezekben be szoktam jelölni azon ételeket, amelyeket meg szeretnék főzni. Amikor az étrendet tervezem, és nincs ötletem, kiválasztok egyet. Egyébként igyekszem kerülni most már a vásárlásukat.

Vannak a magazinok, újságok. Ezeket egy mappában tartom. Általában ünnepekkor szoktam megvenni őket, így amikor tervezek, átlapozom őket.

Vannak az újságokból eltett receptek (pl: rádióújság). Csak a receptet tárolom, nem az egész újságot. Van egy dosszié, abba teszem őket.

És végül vannak az internetes receptek, amelyeket általában azonnal kinyomtatok. Próbáltam az online szakácskönyvek használatát, de nekem nem jött be.Ezeket is dossziéba teszem.

Ezt a két dossziét próbálom üríteni úgy, hogy ha megfőztem belőlük valamit, akkor kiírom a saját receptfüzetembe. Nálam ez egy füzet, de lehet egy gyűrüs könyv is, amibe lefűzzük. Ha úgy döntök, hogy nem főzöm meg többet, akkor egyszerűen kidobom. Így viszonylag rend van a receptjeim között.

Akiknek nem szimplán kötelesség a főzés, azok találhatnak a neten számtalan ötletet. Akár tartalomjegyzéket is lehet készíteni, indexkártyákat használni, saját fényképes szakácskönyvet összeállítani. A lényeg, hogy rend legyen köztük, és könnyen használhatók, kereshetők legyenek.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása