Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

A bevásárlásról...

2010.01.04. 07:13 Moncsi79

Hetente-kéthetente ismétlődő teendő. Idő és szervezésigényes feladat. Ebben a posztban az ezzel kapcsolatos teendőket, tudnivalókat próbálom összeszedni.

1. Az egész a hűtő és a fagyasztó kitakarításával kezdődik. A megromlott, lejárt dolgokat ki kell dobni, a megmaradtakat elrendezni. A polcokat át kell törölni.

2. A heti étrend megtervezése. Érdemes a hűtőben, fagyasztóban található élelmiszerek felhasználásával tervezni a heti betevőt. Így kisebb az esélye, hogy megromlik valami, és nem raktározunk feleslegesen. Praktikus a megszokott, vagy a közelben lévő bolt akciós újságját átnézni. Lehet az akciós dolgokból tervezgetni, így még egy kis pénzt lehet spórolni.

3. A vásárolnivaló összeírása. Természetesen, a heti étrend alapján. Érdemes a költségeket is megtervezni, így könnyebben kézben tarthatjuk pénzügyeinket. Szintén lehet az újságot nézni, van-e kivételesen valami, amit érdemes most venni, mert olcsó. Nem vagyok akciófüggő, de például karácsony előtt a Tesco-ban 1-et fizet, 2-őt kap akció volt a szeletelt baconszalonnából. Kár lett volna kihagyni.

4. Ellene voltam, de ma már kedvelten használom a hipermarketekben kapható tartós szatyrokat. Bevallom, nem vagyok túlzottan környezettudatos, de mindig sajnáltam kidobálni a sok műanyag cekkert. Ha meg tároltam, hogy majd a használt pelenkák gyűjtésére felhasználom, akkor csak gyűltek-gyűltek a konyha egyik sarkában. Így vettem az IKEA-ban 2 nagyobb kék szatyrot, valamint van egy fonott kosaram, és azokkal járok bevásárolni.

5. Miből mennyit vegyünk? Utánanéztem, a javasolt mennyiségeknek 2 személyre.

  • csonttalan vagy szeletelt hús: 0,5 kg vagy 4 szelet
  • darálthús: 40 dkg
  • főzelékhezvalóból: 0,5 kg
  • zöldpaprikából 12 db tesz ki egy kilót
  • az édes vagy kelkáposztafej 60-70 dekás legyen
  • uborkasalátához: 30-40 deka

A húsokat, zöldségeket általában piacon szoktam megvenni. Egész jó kis szombat hajnali program. Felkelek, és a kölköket apával hagyom, én meg megyek vásárolni a következő hétre.

Talán soknak tűnik, amit írtam, de megéri. Amúgy az egész előkészület nem tesz ki 20-30 percet, de megéri.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása