Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Közeleg a karácsony...

2009.11.26. 09:41 Moncsi79

Köszönöm az ötletet.

Számomra fontos ünnep ez, szeretnék igazi hagyományokat teremteni vele a családomnak. Mivel az édesanyám meghalt 3 éve, azóta hozzánk jön az egész család. Így az én feladatom az egész megszervezése.

Mivel, ez egy nagyobb projekt, külön füzetben vezetem. Minden évben csinálok újat - érdekes visszanézni rá. Beborítom karácsonyi papírral - így öröm hozzányúlni.

Ebben a füzetben a következők vannak:

November elején kezdek a karácsonnyal foglalkozni. Ennek eredményeként nálunk mindig minden megvan, nem kell rohangálni semmi után.

1. Ajándéklista - személyenként, mindenki felsorolok, ötleteket írok ide. Mindenki nevéhez több lehetőség kerüle, aztán majd választahatunk belőle. Itt érdemes körülnézni a neten, ott keresni mindenfélét. Erről egy külön posztot fogok még írni. - Vagyis arról, hogy honnan szedhetünk ötleteket. Ne felejtsük ki a kollégákat, tanító- és ovónéniket. Nálunk karácsony után vannak még névnapok, így az oda szánt ajándékok listáját is ide írom.

Feladatok: - ötletelés, ajándékok kitalálása

               - vásárlási lista elkészítése

               - vásárlás

               - csomagolás

               - kísérőkártyák megírása / készítése

2. Képeslapok - én olyan régimódi vagyok, hogy SMS, MMS helyett hagyományos képeslapokat küldök. Ennek mindenki nagyon szokott örülni. Ha időmből kitelik, akkor sajátkezüleg készítem el őket.

Feladatok: - címlista készítése

               - képeslapok megvétele / elkészítése

               - képeslapok megírása

               - postázás

3. Sütés, főzés - számomra a vacsora az egyik leglényegesebb pontja az ünnepeknek. Tisztázni kell ki hová megy családon belül, melyik napon, ebédre, uzsonnára, vacsorára. A fagyasztó kiürítésének már november elején érdemes nekiállni. Ilyenkor igyekszem mindent kifőzni, kienni belőle, és még az ünnepek előtt le is olvasztom.

Feladatok: - menü megtervezése

               - sütemények megtervezése

               - receptek összegyűjtése

               - vásárolnivaló összeírása

               - eltartható élelmiszerek megvásárlása

               - eltartható sütemények megsütése

               - esetlegesen készen vásárolt élelmiszerek megrendelése (én nem sütök bejglit, kalácsot - de mivel imádjuk cukrászdából, pékségből rendelem azokat)

               - friss élelmiszerek megvásárlása

               - friss sütemények megsütése

               - főzés előkészítése 23-án amennyire csak lehet

               - ünnepi főzőcske 24-én

A recepteket netről, újságokból, szakácskönyvekből szedem össze. Borítékot ragasztok a füzetbe, és abba gyűjtöm őket.

4. Dekoráció - szeretem a karácsonyi díszeket, bár nem túl hivalkodóan. Amit lehet én készítek - bár idén a baba és a Dani miatt több mindent fogok vásárolni. Például adventi koszorút is.

Feladatok: - kitalálni, hogy mit és hogyan dekorálunk (vásároljuk, vagy magunk készítjük el)

              - hozzávalók összeírása, megvétele

              - karácsonyfa kérdése ( fa megvétele, talpba faragása - ha műfa, annak ellenőrzése )

                 - díszek, talp, égősorok ellenőrzése - vásrlási listát kiegészíteni

             - ünnepi asztal kitalálása - terítő ellenőrzése (nem foltos-e, kell esetleg újat venni?)

5. Bevásárlás - én ezt igyekszem minél előbb elvégezni. Tapasztalataim szerint jelentős árengedményekre nem, csak óriási tömegekre számíthatunk. Én maximum december 10-re már mindent megvettem, csak a nagyon friss élelmiszereket kell később.

Feladatok: - listák készítése - minél szervezettebben, rendezettebben. Boltonként, termékcsoportonként.

               -eltartható élelmiszerek

               - friss élelmiszerek

              - ajándékok

              - dekorációhoz szükséges dolgok

              - takarításhoz szükséges eszközök, szerek ellenőrzése

Itt szintén van beragasztott boríték - a listáknak.

6. Költségvetés - legsarkalatosabb pont. Nem vagyok a híve annak, hogy egész évben a karácsonyi ünnepeket nyögjük anyagilag. Az ilyenkor felvett hiteleket pedig kifejezetten ellenzem. Nagyon igyekszem a lehető legtudatosabban vásárolni ilyenkor.

Feladatok: - megnézni mennyi pénzt áldozhatunk az ünnepekre 

               - megnézni mennyi pénzre lenne szükségünk (ne csak az ajándékokat vegyük számításba, hanem minden mást is - például dekoráció, karácsonyfa, postaköltség stb.)

              - ha a kettő nem egyezik a szükséglet kárára - lefaragni, kompromisszumokat keresni

Ide is ragasztottam borítékot, abba teszem be a számlákat. Ha vége az ünnepeknek, lehet összesíteni, és értékelni a teljesítményt.

7. Takarítás - ha nem is nagytakarítás, azért egy alaposabb tisztogatás mindenképpen ráfér a lakásunkra.

Feladatok: - takarítási lista készítése (helységenként)

               - takarítás elvégzése

Végére kerül egy naptár, ahová beírok minden egyes feladatot. Így minden napra akad valami pici teendő, de a kapkodás, rohanás elkerülhető. Persze a teendőket mindenkinél a családi szokások határozzák meg,de szerintem fontos ez az ünnep. Ilyenkor ünnepeljük, hogy egész évben szerethettük egymást...

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emmaja 2009.11.28. 08:14:31

Nagyon hasznos és gyakorlatias bejegyzés! (Gondoltam, hogy az ünnepekre is van koreográfiád!)
süti beállítások módosítása