Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Portalanítás

2012.10.16. 17:22 Moncsi79

Mi is a por?

Lehet kődarab, fűrészpor...

Ha a mikroszkóp alatt nézzük meg hajszálbó, elhalt hámsejtekből és apró bogarak tetemeiből áll.

A lakásban akár reggeltől-estig törölgethetnénk a port. Amint végeztük, azonnal kezdhetjük is elölről. Mivel ezt nem tehetjük, igyekeznünk kell a leghatékonyabban eltávolítani azt.

Használható eszközök:porszívó.jpg

  • Porszívó - ha megfelelő szűrője van (tehát nem fújja vissza a levegőbe a felszívott por egy részét), akkor ez a leghatékonyabb eszköz. Érdemes minél több helyen megpróbálni használni. Nem hiába voltak hozzácsomagolva a kiegészítők. Jó a mennyezetre, a falra, kicsi eldugott helyekre, a kárpitokra, a párnákra, a matracokra. És persze nem utolsó sorban a padlóra. Nem csak a szőnyegre, a járólapra, a laminált padlóra és a parkettára is ez a legideálisabb megoldás. A seprűvel csak a por egy részét szedjük össze, másik részét csak felkavarjuk.

 

 

  • Poroló - hagyományosan tollból készül, én azonban évek óta kizárólag műszálból (esetleg mikroszálból) készültet látok. Alkalmazható a dohányzóasztalon, a polcokon, a dísztárgyakon. Ha jó minőségű (sajnos én még nem találkoztam ilyennel), akkor magában tartja az összeszedett port. Takarítás közben érdemes többször kirázni, kiütögetni (és vigyázni, hogy az összeszedett por többsége ne szálljon vissza a lakásba).poroló műszálas.jpgporoló tollból_1.jpg
  • Elektrosztatikus poroló - napjainkban nagyon népszerű. Én kipróbáltam, de bevallom ez sem vált be. Többféle márkát is vettem már ( Spar saját márka, Pronto, DM saját márka), de egyik sem hozta meg az általam várt áttörést a portalanításban. Létezik egyszerhasználatos törlő formájában is, de ezzel is ugyan az a helyzet... Ráadásul folyamatosan pénzbe kerül, és valljuk be, nem túl környezetkímélő. Én ebből is próbáltam már többfélét (Spar, Swiffer, DM) - most is van itthon - de valahogy nem akar elfogyni.

Swiffer-Packshot.jpgpronto portalanító.jpg

  • Mikroszálas kendő - számomra ez vált be. Polcokra általában valamilyen bútorápolóval együtt használom, dísztárgyakra, egyebekre csak vízzel, vagy csak szárazon. Az Aldi-ban kaphatót nagyon szeretem. Kb. 10 db van itthon belőle. Amikor elpiszkolódott, bedobom a szennyesbe. Mosógépben szoktam mosni, szigorúan öblítő nélkül.

mikroszálas kendő.jpgecset.jpg

  • Ecset - sima festőecset, akár a legolcsóbb is megteszi. Ezzel szoktam leporolni a dísztárgyakat - kistálak, gyertyatartók, képkeretek. Textil lámpaernyőt kizárólag ezzel érdemes takarítani.

 

  • Sűrített levegő - bevallom, én még sohasem használtam. A számítógép billentyűzete közül szinte csak ezzel tudunk eredményt elérni.

sűrített levegő.jpg

Milyen gyakran portalanítsunk?

Ez függ a lakóhelytől. Egy forgalmas út mellet, vagy egy földes út mellett valószínűleg többször kell, mint egy csendes, kertvárosi részen. Ha van valamilyen háziállat a lakásban, az is szaporítja a munka gyakoriságát. Általánosságban azt lehet mondani, hogy hetente 1X, esetleg kéthetente 1X elég végigmenni a lakáson. A forgalmasabb helyeken (pl: fürdőszoba) akár hetente 2X is lehet. Nálunk hetente többször gyűlnek össze porcicák a ruhaszárító alatt. Természetesen nem hagyom ott, hanem amikor észreveszem összeszedem egy ronggyal.

Aranyszabályok:

  • Mindig fentről lefelé haladjunk, és a végére hagyjuk a padlót
  • Nagyobb, alaposabb takarításnál koncentráljunk a nem látható helyekre. (ajtó teteje, ablakpárkány, szekrények, polcok tetje, lámpák)
  • Időnként a tárgyak alatt is poroljunk le. Pakoljuk le a könyveket, dísztárgyakat, tisztítsuk meg a polcokat, majd pakoljunk vissza.
  • Ügyeljünk a sarkokra, szélekre. A közepe majdhogynem magától elkészül.
  • Ha rongyot használunk, hajtogassuk, ahogy piszkolódik. Ha nincs már rajta tiszta hely, cseréljük ki.

 

Szólj hozzá!

Címkék: takarítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása