Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Prioritások

2010.01.08. 06:54 Moncsi79

Elérkezett az idő. Tegnap tisztázódott, hogy 2010. február elsejétől ismét munkába állok. Persze nagyon izgatott vagyok, várom is, ugyanakkor félek is tőle. Fenekestül fel fog fordulni az életünk.

Sok mindent csináltam az elmúlt egy évben. Lettek új hobbijaim, tanultam, babáztam. Azt látnom kell, hogy mindent nem folytathatok ugyan úgy. Vannak dolgok, amelyek ki fognak maradni az életemből, vannak amelyek sokkal kisebb szerepet kapnak majd.

Most van itt az ideje, hogy átgondoljam, hogy hogyan lesz ezután. Van még három hetem, hogy felkészüljek.

Mivel azt megállapítottam, hogy nincs lehetőség, hogy minden folytatódjon, prioritásokat kell kijelölnöm.

Jelen helyzetemben ez:

1. Munka - Család.

Első helyen van mindkettő, hiszen a munkahelyemen bizonyítanom kell, itthon pedig a gyerekeknek és a férjemnek is meg kell felelnem. A rutinfeladatokat össze kell szedni - mindkét területen. A családnak ki kell találni olyan dolgokat, amelyeket együtt csinálhatunk. Arra is fontos időt találni, hogy mindegyikőjükkel külön-külön is legyen időm foglalkozni. A nagyfiam szertornázni jár, ez jövő héttől heti 3 esténket fog lefoglalni, az eddigi kettő helyett. Abban már megegyeztünk, hogy hétfőn-pénteken én viszem, míg szerdán a férjem. A hétvégéken maradt időt minél tartalmasabban szeretném eltölteni. Az, hogy mi vár rám a munkahelyemen, még csak sejtem. Mélyrehatóan tervezni nem tudok, de az alapfeladatokat be tudom osztani.

2. Háztartás

Hát ennek működnie kell. Mégpedig hatékonyan. Az otthonunkban tisztaság és rend kell, hogy legyen, a ruháinknak rendben kell lennie, ennünk kell. Ki kell tűzni, a naponta elvégzendő feladatokat. És be kell vonnom a család többi tagját is. Mindezt úgy szeretném megoldani, hogy a hétvégéből maximum 3-4 órát vegyen el a háztartással kapcsolatos teendők elvégzése.

3. Tanulás

Felsőfokú nyelvvizsgát szeretnék tenni, és pár éven belül szeretnék mégegy diplomát szerezni. Amíg itthon voltam, foglalkoztam a nyelvvel, elég sokat. Ennyi időt nem fogok tudni szakítani rá, az első időkben biztosan nem. Kompromisszumokat kell keresnem. Meg kell találni, hogy mit tehetek a szintentartás érdekében és a lassú fejlődésért. Valószínüleg könyveket fogok olvasni, néhány szót megtanulok minden nap, hanganyagokat fogok hallgatni a kocsiban.

4. Hobbik

Ebből is lejjebb kell adnom. A keresztszemes munkáimat félre teszem. Esetleg egy-két kisebb munkát fogok csinálni azokon a hétvégéken, amikor úgy adódik az időm.Ezért fáj a szívem, de most nincs rá időm.

Rászoktam a rendszeres mozgásra is - ez napi fél órát jelent. Ezt semmiképpen nem szeretném elhagyni. Valószínüleg ezért fél órával korábban fogok kelni.

Feltétlenül folytatni szeretném a blogolást is.

Olvasásra valószínűleg várakozáskor lesz időm.

Hát, nagyjából ezen vonal mentén fogom átszervezni az életemet, életünket. A haladásról pedig beszámolok majd.

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almafoto · http://almafoto.freeblog.hu 2010.01.14. 21:23:37

Szia!
Milyen az új munkahelyed? na és hogy sikerül a terveidet, rendszereidet tartani? :)

Üdv: Alma
almafoto.freeblog.hu
süti beállítások módosítása