Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Mit vegyek karácsonyra?

2009.12.07. 16:26 Moncsi79

Valószínűleg ez a kérdés szinte minden ember fejében megfordul ebben a hónapban. Nem könnyű a kérdés, de megoldható.

Először természetesen felmerül a költségvetés kérdése - mennyi pénz jut rá? Ha ez megvan, akkor jön a neheze.

Bevallom, nagyon tudok félni a meglepetésektől, mert sokszor nem találják el az ízlésemet az emberek. Ha pedig erre a "nem a legjobb" ajándékra sok pénzt költöttek, akkor tudok igazán bosszankodni. Ezekért azt gondolom, az ajándékozás egy nagyon-nagyon komoly dolog.

Fontos, hogy ne magunknak vásároljunk. Ez azt jelenti, hogy ne azt vegyük meg, ami "nekem tetszik", vagy "én örülnék neki". Azt vegyük meg, aminek az ajándékozott örülne, örülni fog.

Attól mindenkit óva intek, hogy úgy menjen el vásárolni, hogy nincsenek meg a konkrét ötletei. Indulás előtt pontosan tudni kell, hogy kinek , mit, hol, mennyiért fogunk megvásárolni.

De mit is vegyünk?

Kezdem a legegyszerűbb megoldással - bár nem a legelegánssabb: kérdezzük meg. Jó esetben nem a "semmit" választ kapjuk, még jobb esetben több lehetőséget is mond az illetékes, amelyből választhatunk. Én soha nem veszem ezt a kérdést sértésnek, és mindig készséggel válaszolok rá. Különösen örültem ennek a kérdésnek, amikor a kislányom születése után jöttek hozzánk látogatóba. Jó volt, hogy nem a századik rugdalódzót kaptuk, hanem bátran mondhattam, hogy valami játékot szeretnénk a kádba.

Gyerekeknél még egyszerűbbé teszi a gondolkodást a Jézuskának írott levél. A lista úgyis hosszú, amiből aztán az összes családtag kedvére válogathat. Egy utolsó egyeztetés azért hasznos lehet, nehogy öt lézerkard legyen a fa alatt.

Persze, az igazi szervező-guruk listát vezetnek egész évben az ötleteikből, az ajándékozott elejtett félmondataiból. Sajnos ez az, ami nekem nem megy.

Ha nem kérdezünk, vagy nem kapunk választ, akkor kereshetünk ötleteket. Katalógusokból, internetes áruházakból, a postaládába bedobott reklámújságokból. Írjunk egy névsort, vegyük elő a lakásban található összes újságot, katalógust, és írjuk a nevekhez az ötleteket. Jó esetben összejön egy lista, amiből a pénztárcánk szerint válogathatunk.

Egyre népszerűbb megoldás - véleményem szerint jó megoldás - a vásárlási utalvány ajándékozása. Például, ha könyvet szeretnénk adni, de nem tudjuk, hogy mi hiányzik még a könyvespolcról, akkor vásárolhatunk könyvutalványt. Ma már szinte minden boltban, minden szolgáltatónál vásárolhatunk ilyet.

Szintén népszerűek a saját kezüleg készített ajándékok. Ez lehet, hogy nagyon csúnyán fog hangzani, de vigyázzunk ezekkel! Több okból is. Lehet, hogy nem tökéletes a kézügyességünk. Aztán készíthetünk pl. valami egyedi karácsonyfadíszt, de lehet, hogy a megajándékozott, csak egyszínű gömbökkel díszíti a fáját. Gyönyörű szalvétakép a festmények közé? Saját készítésű gyöngysor annak, aki csak aranynyakláncot hord? Ezt a sort a végtelenségig folytathatnám...

Hasonló csapda lehet az ilyenkor mindenfelé kapható feliratos bögre, poló, kötény stb. Apró kristály, szerencsefa, tábla...Én csak csetresznek hívom őket. Szégyen szemre mi egy dobozban gyűjtjük őket. Tizenévesen egyik karácsonyra feliratos bögrét vettem a családomnak. Az anyukám a minőségi porcelánokat kedvelte. Ez természetesen nagyon nem illett közéjük, de soha nem dobta ki. Én sem dobom, amelyeket minden évben a gyerek készít, de nem igazán illenek a lakásba. Így gyűjtöm őket. Természetesen vannak, akiknek illik a lakásukba, vagy a személyiségükhöz. Bár szerintem ők nem tartják el ezeket a boltokat.

Ha végkép nincs ötlet, szerintem nem szégyen a régi, jól bevált ajándékcsomaghoz nyúlni. Ezt vásárolhatunk készen, vagy összeállíthatunk egyet mi. A hasznos dolgoknak mindenki örül.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása