Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

A családi költségvetésről

2009.07.30. 07:11 Moncsi79

Tekintettel arra, hogy hónap közepétől GYED-en vagyok, csökkennek a bevételeink. Ez pedig a családi költségvetésünk átgondolásához vezetett. Eddig is igyekeztünk odafigyelni a kiadásainkra, de most még nagyobb figyelmet kell erre fordítanunk.

Természetesen eddig is készítettünk költségvetést, csak kevésbé érinett minket, ha itt vagy ott egy picit elcsúsztak a dolgaink.

Az elmúlt 1-2 hónapban azt figyeltem, hogy melyek azok a kiadások, amelyere nem gondolok, és hol van az a pont, ahol megcsúszunk. Olvasgattam a témakörben. A legtöbb helyen azt mondják, hogy írjunk fel egy füzetbe vagy noteszbe minden egyes kiadást. Próbálkoztunk mi ezzel, de megállapítottuk, hogy alkalmatlanok vagyunk rá. Maximum 1-2 napig ment, aztán csúszott az egész takarékosdi-reformosdi egy újabb hónapot, mert "már úgyis mindegy".  Azt a megoldást találtuk, hogy a blokkokat gyűjtjük. Ezek gyűlnek a pénztárcáinkban, időnkét kitesszük őket egy borítékba, majd hónap végén összesítettük, hogy mire költöttünk. Ez adta az alapot a költségvetés készítéséhez.

Eddig egy füzetbe írtuk a terveinket, de ezt áttettem egy táblázatba.Itt próbálom vezetni a bevételeinket és a kiadásainkat. Igyekeztem egyszerűen, és körültekintően gondolkodni.

Egy munkafüzet egy év, és minden munkalap egy-egy hónap lett. Így számolni is viszonylag könnyű volt.

Tehát, kezdtem a számlánk nyitó egyenlegével, majd sorra vettem a bevételeinket. Aztán jöttek a kiadások. Rezsi, hitel, háztartási kiadásokA háztartási kiadásokon belül külön az élelmiszer, pelenka, tápszer. Tankolás. Amire általában nem gondoltunk eddig, az a ruházkodás, az iskolai kiadások és az ajándékok. Nálunk szinte nem telik el hónap, hogy valakinek ne lenne születés- vagy névnapja. Meg közeledik a karácsony is. Ezeket eddig egy közös egyéb kategóriába vettük, de az úgy nem volt kontrollálható. Persze meghagytam ezt a kategóriát is, a váratlan kiadásokra. Ami új, hogy a terv oszlop mellett létrehoztam egy tény és egy különbség oszlopot is. Ide lehet hetente beírni a blokkok alapján az aktuális egyenleget, és számítani a különbséget.

A megtakarításinkat egy külön munkalapon vezetem. Új funkció a bankunk honlapján a betétválasztó. Ide be kellett írni, hogy mekkora összeget, mennyi időre szeretnénk lekötni, és kiadta, hogy mennyi kamatot fizetnek rá. Így könnyen összehasonlíthatóak az egyes megtakarítások. Több bank honlapján van ilyen - eddig a hitelkalkulátor villogott a kezdőlapon, most a betétkalkulátor. Változnak az idők...

Szerintem, sémát írni a családi költségvetésre nem lehet. Minden család más és más, illetve mindenkinek mások a céljai és a prioritásai. Abban biztos vagyok, hoyg jelentős stresszforrást lehet kiküszöbölni, ha a pénzügyeinket rendben tartjuk.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása