Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

A problémamentes reggelekért

2010.01.25. 07:25 Moncsi79

A reggel nagyon zűrös tud lenni. 2 gyereket összeszedni, megreggeliztetni, elindulni...

Könnyítésképpen kialakítottam pár szokást.

  1. Előző este a nap megtervezése. Ez sok mindent eldönt. Milyen ruha kell? Milyen egyéb dolgokat kell vinni?
  2. Este a ruhák kikészítése mindenkinek. A fiamat nem nagyon érdekli, hogy mit adok rá, a kisebbik meg még nem tud tiltakozni. Akinél ez nincs így, érdemes ilyenkor megegyezni a másnapi viseletben.
  3. Az iskolatáska bepakolása. Én ezt rögtön tanulás után kérem.
  4. Átgondolni, hogy mi lesz a reggeli. Előkészíteni - ha lehet. Az uzsonna becsomagolása. Nálunk ez vagy gyümölcs, vagy egy műzliszelet, esetleg tejszelet. Ezt is elő lehet készíteni. A kicsinek elmosom a cumisüvegét, kimérem a tápszerport. Bekészítem a kávét. Akár a csészét is elő lehet készíteni.
  5. Összekészíteni mindent egy bizonyos helyre. Nálunk ez az előszoba. Amit vinni kell, az ott landol este. Táska, tornazsák, kulcsok, mappák, minden.
  6. Elég alvás. Ez 10 órát jelent a gyerekeknek, 8 órát a felnőtteknek. Igyekszem tartani, és több-kevesebb sikerrel megy is.
  7. Fontos a beágyazás. A nagyfiam már rutinszerűen megcsinálja magának, én pedig a mi ágyunkat. Jobb így délután hazaérni.
  8. A mosógépet megtölteni, hogy mire hazaérek kimosson. Ezt is lehet előző este, reggel csak az időzitőt kell beállítani.
  9. Én 20 perccel korábban kelek. Jó, hogy a kicsik még alszanak. Én nyugodtan megihatom a kávém, megnézhetem az e-mailjeimet.
  10. Ha kialakítjuk a rutint, minden sokkal könnyebb lesz. Automatikusan tesszük a dolgunkat, nem kell rajta gondolkodni. Az első időkben le is lehet írni, amíg nem rögzül.
  11. Összepakolom a lakást. Igyekszem rendben hagyni mindent, így kényelmesebb, amikor hazaérünk.

Egy-két praktikával sokat javíthatunk a reggelen. Csak egy kis fegyelmezettség kell előző este. Így nem egy őrült, hanem egy produktív nap veheti kezdetét.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása