Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Időgazdálkodás a háztartásban

2009.08.06. 07:33 Moncsi79

Modoc kommentje adta az ötletet, hogy elgondolkodjak. Köszi! :))

Igaz, hogy én könnyű helyzetben vagyok, mert nem dolgozom jelenleg, hanem babázom. Ráadásul van 2 olyan gyerkőcöm, akik hagynak élni is. 8 óra munka mellett biztosan kevesebb időm lesz.

A kezdet nálam az volt, hogy nem akartam egyszerre több órán át takarítani, sikálni. Így darabokra tördeltem a feladatot. Ha minden nap csinálok valamennyit, akkor előbb-utóbb mindenhová eljutok.

A szokás szintén nagy úr nálam. Vannak a reggeli feladataim. Ebből a legfontosabbnak a beágyazást, a fürdőszoba rendbetételét, a mosogatógép ki/bepakolását és az összepakolást tartom. Ha nekikezdek, és megállás nélkül csinálom, az egész nem tart tovább 10 percnél.

 

 

Van a nagytakarítás...Erről már írtam korábban, hogy nem csinálom meg egyszerre, mert sajnálom rá az időt. Így van a listám, és minden nap csak 10-15 percet "nagytakarítok". Nem tart soká lepókhálózni, leporolni a falakat, vagy egy polcot lepakolni, letörölni, visszapakolni.

Mi öten vagyunk, így minden nap mosok. Teregetés, ruhaleszedés, elrakás. Vasalni csak egy héten egyszer vasalok.

Főzni is kell. Ha dolgozom, ha nem.

Este pedig összepakolok, mosogatok. Ez maximum 10 perc.

Így ez inkább szervezés, hiszen ami plussz, az a nagytakarítás. Így nem megy rá negyedévente 1 hétvége. A rendszeresség a fontos. Mióta minden nap megcsinálom a feladataimat, tényleg nincs túl sok teendő a háztartásban.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása