Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

A mosogatógép használata, karbantartása

2011.12.26. 08:10 Moncsi79

Amikor a konyhát csináltuk (2003), egy dologban biztos voltam. Nekem lesz mosogatógépem. A többség persze le akart beszélni róla. Ilyen érveket mondtak: nem mosogat rendesen, nem fogod használni, úgyis el kell öblíteni előtte még a tányérokat is, akkor már kézzel is lehetMosogatógép.jpg mosogatni, büdös lesz, sok vizet fogyaszt, sok áramot fogyaszt. Én pedig kitartottam, és lett egy mosogatógépem. Nem egy csodamasina, hanem egy egyszerű Indesit gép, abból is a kisebb. Nem is a legdrágábbak közül való, akkor 70 000 Ft volt.

A legjobb, legkedvesebb, legfantasztikusabb háztartási gépem. A konyhában pillanatok alatt rendet tudok csinálni. Ezt különösen érzem, ha káosz van, szinte már tányér sincs a szekrényben. A legrosszabb esetben pl. most a karácsonyi vacsora után is kész voltam 45 perc alatt. A tányérokat nem kell előtte elmosogatni, a villa fogainál nem marad ételmaradék, még soha nem volt büdös. Még a lábasokat is bele tudom tenni...

A mosogatógép használata:

Minden a bepakoláson múlik. Felülre, lefelé fordítva kell a poharakat, bögréket tenni. Ha marad itt hely, ide szoktam tenni a kompótos-, és műzlistálakat is. Minden mosogatógépnek - változó kialakításban - van itt egy rácsa is. Erre teszem a késeket, fakanalakat.

Alulra jönnek a tányérok. Az ételmaradékokat lesöpröm róla, de még a rászáradt mákot (mákosguba), tejbegrízt is tökéletesen eltávolítja. Ide férnek a nagyobb tálak, lábosok. A tányérok mögé, a kosár széléhez teszem a műanyag vágódeszkát, esetleg a fedőt. Az evőeszközöket hivatalosan a műanyag kosárba tesszük. Nekem ez széttört, így egy sima IKEA-s evőeszköztartót használok. A lényeg, hogy állítva tehessük bele a villákat, kanalakat, késeket, egyebeket, és hogy lyukacsos legyen. Így a víz át tud folyni rajta. Fontos, hogy a nyél legyen alul. Én emiatt figyelek, hogy az ajtó zárva legyen, mert elég horrorisztikus látvány a felfelé álló villák és kések. Főleg, amikor Emma arra szaladgál.

Ennyi...99%-ban tökéletes az eredmény, igazán ritkán kell valamit újra elmosni.

Én 55 fokon mosogatok, de amikor a gyerek kisebb volt, akkor a 70 fokot használtam. Érdemes kitapasztalni, hogy melyik a legalacsonybb hőmérséklet, amely még hatékony. A 45 fokos, 20 perces programot azért nem szeretem, mert nem szárít.

Tulajdonképpen bármelyik mosogatógép tabletta megteszi. Kezdetben a márkásabbakat használtam - pl: Calgonit, Somat - de ma már nem foglalkozom ezzel. A Lidl-s vagy Aldis is megfelelően működik. A saját márkásakból a drágábbat szoktam választani pl: 5 in 1.

 

A mosogatógép karbantartása:

Nem igényel túl sok törődést a masina. Havonta egyszer szoktam foglalkozni vele. Ez a következőkben merül ki:

  1. Mosogatógép tisztítóval átmosás. Ez egy külön folyadék. Vettem már márkásat, de mostanában az Aldiban veszem. 2 doboz 1000 Ft. Ez így 2 hónapra elegendő. A védőfóliát kell eltávolítani, fejjel lefelé az üres evőeszköztartóba tenni, és egy legmagasabb hőfokú mosást elindítani.
  2. A szűrő kitisztítása. Kiveszem, kiürítem, elmosom.
  3. A gumirészek áttörlése ecetes ronggyal.
  4. Feltöltés öblítővel.
  5. Feltöltés sóval. Ezekből is saját márkás termékeket használok.
  6. Illatosító nem kell. Túl erős az illata, és nélküle sem büdös a gép. Ha mindenképpen valami illatot szeretnénk, egy fél citromot kell a felső kosárba rakni. Tökéletesen megfelel a félig kifacsart is. Az sem baj, ha a héját lereszeltük róla egy finom sütibe.

 

 

A karbantartás dátumát a háztartáskönyvben lévő naptárba írom, így pontosan látom, hogy mikor kell a hónap folyamán elvégeznem ezt a feladatot, amely nem tart tovább 5 percnél.

Igazán megéri befektetni. Lerövidíti, könnyebbé teszi a munkát, és nem utolsó sorban - a bepakolás technikája megtanítható a család többi tagjának, így könnyedén tudnak segíteni.

Nekem a reggeli rutinom része a gép kipakolása, így általában estére megtelik. Mielőtt lefekszem elindítom, a konyha pedig rendezetten vár reggel.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása