Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Költözöm...

2012.11.17. 09:00 Moncsi79

Mégpedig ide:

http://novagyok.wordpress.com/

Várok mindenkit sok szeretettel.

Szólj hozzá!

Lapszemle - Stahl magazin 2012/ősz

2012.11.15. 12:09 Moncsi79

stahl 2012 ősz.pngMegvettem, mint mindig, és most sem bántam meg. Bőven van benne olvasnivaló. Talán egy-két ételt is meg fogok belőle főzni...

Ára: 695 Ft

Lássuk:

  • Thaiföldi ízek - receptekkel, beszerzési tippekkel, az egyes hozzávalók magyarázatával (nekem nem a kedvencem ez a világ, de aki szereti, az biztosan merít belőle ötleteket)
  • Fűszerpaprika érdekességek
  • Diákcsemegék tesztje - meglepő végeredménnyel (bár szerintem érdemesebb itthon összeállítani)
  • Riport Donal Skehan tévés-szakáccsal
  • 20 gyors és finom vacsora (fényképpel)
  • Paradicsomszószok tesztje - szintén meglepő végeredménnyel
  • Diós ételek
  • Vaj teszt
  • Gomba kalauz
  • A 10 legjobb élelmiszer, amely nem hiányozhat a kamrából
  • Riport Bányai Miklóssal
  • Így készül: osso buco
  • Aprítógép ajánló
  • Lassú főzés vs sütőzacskó
  • Variációk szilvára
  • Hétvégi házi sütemények
  • Képviselőfánk lépésről lépésre
  • Hogyan spóroljunk?
  • Hogyan válasszunk hűtőszekrényt?
  • Három magyar borász bemutatása
  • Barackpálinka teszt
  • Vitaminkalauz szépségápoláshoz
  • Rúzs teszt
  • 20 bevált kozmetikum 2300 Ft alatt
  • Legyél boldogabb!
  • Fiatalító ételek
  • Gyógyulásom története
  • Prága utikalauz
  • Első kézből Bécs
  • 48 óra Kolozsváron
  • Asztalon a Hortobágy
  • Időgazdálkodás - de csak pár mondatban, részletesen a következő számban
  • Riportok vállalkozó kismamákkal

Sok reklám és promóció, de rengeteg hasznos tartalom is. Még csak pár cikket olvastam el belőle, például a kolozsvári úti ajánlót. Egészen kedvet kaptam elmenni Erdélybe.

Szólj hozzá!

Címkék: lapszemle

Életszervezés, lakásrendezés hétről-hétre

2012.11.15. 09:54 Moncsi79

Találtam egy könyvet:

Jennifer Ford Berry: Organize Now!

Organize Now.jpgMegvásároltam, és arra gondoltam, hogy végigcsinálom. Hétről-hétre. Itt a blogon lehet követni az alakulást. Minden csütörtökön írom a heti feladatot, aztán beszámolok az eredményekről.

Az írónő honlapja:

http://jenniferfordberry.com/

A hölgy amerikai, és eddig három könyve jelent meg. Az egyik az említett, a másik hasonló, csak az üzletről és a pénzről szól, a harmadik pedig egy naptár, amelybe a havi céljainkat és feladatainkat írhatjuk.

Az üzletit megvettem, nem rossz az sem. A naptárért teljesen felesleges kiadni 11 USD-t.

Tehát harcra fel!

Hosszú távú kihívás. A könyv picit "amerikai", így megpróbálom magyarosítani. Azon dolgokat, amelyeknek nálunk kevés értelmét látom, kihagyom. (Pl: raktárt bérelni nem használt dolgainknak).

Íme a hetek programja:

0. hét: A szervezés alapjai

Önmagunk szervezése:

1. hét: Legyen rend a fejünkben!

2. hét: Prioritások

3. hét: Időbeosztás

4. hét: Takarítási beosztás

Papírok

5. hét: Személyes információk

6. hét: Pénzügyek

7. hét: Számlák kifizetése

8. hét: Számlák, adózással kapcsolatos papírok

9. hét: Mappák

10. hét: Újságok, magazinok

11. hét: E-mailek

12. hét: Levelek

Dolgok

13. hét: Gyerekjátékok

14. hét: Hobbi

15. hét: Fényképek

16. hét: Pénztárca

17. hét: Autó

18. hét: Állatok

19. hét: Könyvek, CD-k, DVD-k

Nagy forgalmú helyek

20. hét: Előszoba

21. hét: Nappali

22. hét: Konyhai felületek

23. hét: Konyhaszekrények

24. hét: Kamra

25. hét: Hűtő

26. hét: Receptek

27. hét: Étkező

28. hét: Mosás

29. hét: Fürdőszoba

30. hét: Gyógyszerek

Személyes terek:

31. hét: Gyerekruhák, szekrények

32. hét: Emlékek a gyerekektől

33. hét: Gyerekszobák

34. hét: Ruhásszekrény, gardrób

35. hét: Emlékek

36. hét: Hálószoba

37. hét: Ékszerek, kiegészítők

38. hét: Otthoni iroda

39. hét: Ágyneműk, terítők, egyéb textilek

40. hét: Pince

41. hét: Padlás

42. hét: Garázs

43. hét: Kert

Események

44. hét: Ünnepek

45. hét: Party

46. hét: Kirándulás

47. hét: Költözés

48. hét: Iskolakezdés

49. hét: Terhesség

50. hét: Óvoda

51. hét: Biztonság

52. hét: Veszteség után

Rutinok

53. hét: Reggeli rutin

54. hét: Esti rutin

55. hét: Bevásárlás

56. hét: Menü-tervezés

Ha egy-egy téma aktualitást kap (pl: karácsony, iskolakezdés stb), azt előre veszem, és az aktuális időben tárgyalom. Tehát: minden csütörtökön heti feladat!

Várom a beszámolókat!

Szólj hozzá!

Címkék: könyvajánló rendszerezés hétről-hétre

Hogyan szabaduljunk meg rossz szokásainktól?

2012.11.14. 13:20 Moncsi79

Vannak rossz szokásaink. Vannak olyan szokásaink, amelyek nem rosszak, de mégis szeretnénk felhagyni velük, megszabadulni tőlük. Esetleg vannak olyan jó szokások, amelyeket szeretnénk felvenni a mindennapi életünkbe. Legyen szó a dohányzás abbahagyásáról, a körömrágásról, az egészséges táplálkozásról vagy a sportolásról, kizárólag rajtunk múlik, hogy változtassunk rajta.

Persze ez nem túl bonyolult dolog, ha megvan az elhatározás és a motiváció. A hiba ott van, ha elveszítjük a motivációt, vagy szem elől tévesztjük az elhatározást.

Mit tegyünk, hogy ne így történjen?

Érdemes írásban válaszolni az alábbi kérdésekre:

  1. Mi az, amin változtatni szeretnék?
  2. Milyen előnyökkel jár, ha sikerül ezen a szokáson változtatni?
  3. Mit tehetek, hogy sikerrel járjak?
  4. Milyen buktatók jöhetnek szembe?
  5. Hogyan küzdhetek meg ezekkel az akadályokkal?
  6. Honnan tudom, hogy sikerült elérnem a kitűzött célt?
  7. Mit fogok tenni, ha megakadok?

Most lássunk egy példát: Hogyan szokjak le a dohányzásról?

1. Mi az, amin változtatni szeretnék?

Szeretném abbahagyni a dohányzást, azaz soha többet nem szeretnék rágyújtani.

2. Milyen előnyökkel jár, ha sikerül ezen a szokásomon változtatni?

  • megadom magamnak az esélyt, hogy egészségesen megöregedjek
  • több pénzem marad más dolgokra
  • nem lesz büdös a lakásban
  • jó példát mutatok a gyerekeimnek

3. Mit tehetek, hogy sikerrel járjak?

  • letenni a cigarettát, és többé nem gyújtani rá
  • ki kell tűznöm a dátumot, amikor abbahagyom
  • napról-napra folytatnom kell az új szokásomat

4. Milyen buktatók jöhetnek szembe?

  • kísértés - ott a cigaretta, és én hozzányúlok
  • szokások - például étkezés után mindig rágyújtok
  • társaság - a többiek továbbra is cigiznek, csak én nem
  • idegesség - ez megnyugtat

5. Hogyan küzdhetek meg ezekkel az akadályokkal?

  • ne legyen a házban cigaretta
  • pótcselekvés keresése - például evés után egy alma, ropi stb.
  • fejben felkészülni a nehézségekre, tudatosan érkezni a társaságba - szólni a többieknek, hogy ne ingereljenek
  • családi támogatás kérése - legyenek ők is türelmesebbek velünk, tolerálják a szeszélyeinket
  • jutalmazási rendszer - pl: a nem cigarettára költött pénzt elkölthetem saját magamra, megvéve belőle olyan dolgot, amelyet már régóta szerettem volna, de sajnáltam rá a pénzt, vagy nem tellett rá
  • haladásunk rögzítése - naptárban, naplóban, bárhol
  • dicsekedni, hogy most már nem dohányzunk
  • megélni a nem dohányzás előnyeit - nem számít, hogy az étteremben nem lehet dohányozni, vagy nem kell kint fagyoskodni az ajtó előtt este

A fenti persze csak egy példa. Bármely más elhagyandó vagy kialakítandó szokás esetében alkalmazhatóak ezek a kérdések. Elég nekiülni, rászánni legalább fél órát, kidolgozni a kérdésekre a válaszokat, majd naponta átolvasni.

Érdemes mindig csak egy dologgal foglalkozni, hiszen át kell programoznunk az agyunkat, és ez nem kis feladat. Sokkal nagyobb a kudarc esélye, ha egyszerre 2-3 rossz szokásunkon próbálunk úrrá lenni, vagy új jó szokásokat kialakítani. Például a dohányzás abbahagyása egy egész embert követel. Ne most vezessük be a napi sportot (ha eddig semmit nem mozogtunk). Ha 1-2 hónapig sikerül füstmentesen élnünk, jöhet a következő. Leülni, átgondolni a fenti kérdéseket a rendszeres mozgással kapcsolatban.

A haladást és a sikereket mindenképpen vezetni kell. Naplóban, naptárban, blogban, bárhol...

A sikereket pedig meg kell ünnepelni!

Szólj hozzá!

Címkék: szokások célkitűzés kicsi lépés