Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Hogyan szabaduljunk meg rossz szokásainktól?

2012.11.14. 13:20 Moncsi79

Vannak rossz szokásaink. Vannak olyan szokásaink, amelyek nem rosszak, de mégis szeretnénk felhagyni velük, megszabadulni tőlük. Esetleg vannak olyan jó szokások, amelyeket szeretnénk felvenni a mindennapi életünkbe. Legyen szó a dohányzás abbahagyásáról, a körömrágásról, az egészséges táplálkozásról vagy a sportolásról, kizárólag rajtunk múlik, hogy változtassunk rajta.

Persze ez nem túl bonyolult dolog, ha megvan az elhatározás és a motiváció. A hiba ott van, ha elveszítjük a motivációt, vagy szem elől tévesztjük az elhatározást.

Mit tegyünk, hogy ne így történjen?

Érdemes írásban válaszolni az alábbi kérdésekre:

  1. Mi az, amin változtatni szeretnék?
  2. Milyen előnyökkel jár, ha sikerül ezen a szokáson változtatni?
  3. Mit tehetek, hogy sikerrel járjak?
  4. Milyen buktatók jöhetnek szembe?
  5. Hogyan küzdhetek meg ezekkel az akadályokkal?
  6. Honnan tudom, hogy sikerült elérnem a kitűzött célt?
  7. Mit fogok tenni, ha megakadok?

Most lássunk egy példát: Hogyan szokjak le a dohányzásról?

1. Mi az, amin változtatni szeretnék?

Szeretném abbahagyni a dohányzást, azaz soha többet nem szeretnék rágyújtani.

2. Milyen előnyökkel jár, ha sikerül ezen a szokásomon változtatni?

  • megadom magamnak az esélyt, hogy egészségesen megöregedjek
  • több pénzem marad más dolgokra
  • nem lesz büdös a lakásban
  • jó példát mutatok a gyerekeimnek

3. Mit tehetek, hogy sikerrel járjak?

  • letenni a cigarettát, és többé nem gyújtani rá
  • ki kell tűznöm a dátumot, amikor abbahagyom
  • napról-napra folytatnom kell az új szokásomat

4. Milyen buktatók jöhetnek szembe?

  • kísértés - ott a cigaretta, és én hozzányúlok
  • szokások - például étkezés után mindig rágyújtok
  • társaság - a többiek továbbra is cigiznek, csak én nem
  • idegesség - ez megnyugtat

5. Hogyan küzdhetek meg ezekkel az akadályokkal?

  • ne legyen a házban cigaretta
  • pótcselekvés keresése - például evés után egy alma, ropi stb.
  • fejben felkészülni a nehézségekre, tudatosan érkezni a társaságba - szólni a többieknek, hogy ne ingereljenek
  • családi támogatás kérése - legyenek ők is türelmesebbek velünk, tolerálják a szeszélyeinket
  • jutalmazási rendszer - pl: a nem cigarettára költött pénzt elkölthetem saját magamra, megvéve belőle olyan dolgot, amelyet már régóta szerettem volna, de sajnáltam rá a pénzt, vagy nem tellett rá
  • haladásunk rögzítése - naptárban, naplóban, bárhol
  • dicsekedni, hogy most már nem dohányzunk
  • megélni a nem dohányzás előnyeit - nem számít, hogy az étteremben nem lehet dohányozni, vagy nem kell kint fagyoskodni az ajtó előtt este

A fenti persze csak egy példa. Bármely más elhagyandó vagy kialakítandó szokás esetében alkalmazhatóak ezek a kérdések. Elég nekiülni, rászánni legalább fél órát, kidolgozni a kérdésekre a válaszokat, majd naponta átolvasni.

Érdemes mindig csak egy dologgal foglalkozni, hiszen át kell programoznunk az agyunkat, és ez nem kis feladat. Sokkal nagyobb a kudarc esélye, ha egyszerre 2-3 rossz szokásunkon próbálunk úrrá lenni, vagy új jó szokásokat kialakítani. Például a dohányzás abbahagyása egy egész embert követel. Ne most vezessük be a napi sportot (ha eddig semmit nem mozogtunk). Ha 1-2 hónapig sikerül füstmentesen élnünk, jöhet a következő. Leülni, átgondolni a fenti kérdéseket a rendszeres mozgással kapcsolatban.

A haladást és a sikereket mindenképpen vezetni kell. Naplóban, naptárban, blogban, bárhol...

A sikereket pedig meg kell ünnepelni!

Szólj hozzá!

Címkék: szokások célkitűzés kicsi lépés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.