Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Honnan legyen energiánk mindenhez?

2012.10.19. 08:11 Moncsi79

Nekem nagy probléma az energia. Rengeteg mindent szeretnék csinálni, de nehéz betartani a magamnak tett ígéreteket. Hívhatjuk lustaságnak, fáradtságnak, bárminek. A lényeg, hogy képes akadályozni a mindennapi tevékenységünket. A plussz feladatokról ne is beszéljek.

Jöjjenek tehát a praktikák:

  • Végy egy nagy levegőt! - Ha már attól kimerült vagy, hogy ránézel a rendetlenségre, az egyik legjobb kifogás lehet, ha el sem kezded. Vegyél egy nagy levegőt, és koncentrálj egy kisebb helyre. Ha megcsináltad, édesebb lesz a pihenés.
  • Korán kelő vagy későn fekvő vagy? Kétségtelen, hogy egy rendezett otthon nagyon sok energiánkba kerül. Ezért fontos tudni, hogy mikor van az energiaszinted a csúcson. Ezt bizonyos életkor felett mindenki tudja már magáról. Én például inkább reggel, illetve délelőtt vagyok toppon, aztán a délutánt túlélem, majd kora este képes vagyok újra tevékenykedni.
  • Tudd, hogy hol a határ! - Néhányan akkor teljesítenek jól, ha hosszú ideig dolgoznak egy feladaton. Mások jobban kedvelik a változatosságot, és mindössze 15 percig képesek koncentrálni egy adott feladatra. Te melyik típus vagy? A válasz szerint gondold át, hogy mi az a technika, amivel eléred a hőn áhított rendezett életet.
  • Étkezz egészségesen! - Sok zöldség, gyümölcs. Nem kell egész nap falatozni. 3-4 étkezés elegendő egy napra. A finomított cukor és a fehér liszt elálmosítanak.
  • Mindig reggelizz! - Ezt már mindenki hallotta többször is az életben.Arra azonban érdemes figyelni, hogy egészséges legyen. Legyen benne zöldség, gyümölcs, teljes értékű szénhidrát.
  • Aludj eleget! - Napi nyolc óra alvás Sem több, sem kevesebb. Ennyi pont elegendő. Ha kevesebb, akkor álmos vagy, ha több, akkor ellustulsz.
  • Lélegezz! - Fáradt vagy, és kifogytál a szuszból? Nyiss ablakot, és lélegezz néhányat mélyen, lassan. Ez segíteni fog, hogy folytatni tudd a feladataidat.
  • Igyál eleget! - Persze ne alkoholt, ne cukros üdítőt. Legjobb, ha vizet iszol. Napi 2 liter a minimum.
  • Pihenj egyet! - Ha végkép kimerültél egy feladat közben, iktass be egy 10 perces heverészést. Talán ez segíteni fog. Csak arra figyelj, hogy ne kerekedjék belőle egy órákig tartó délutáni alvás.
  • Mozogj valamit! - Napi 15-20 perc mozgással már sokat tettél az egészségedért. És nem csak az egészségedért, hanem így növelheted az enrgiaszinted. Csak döntsd el, és csináld legalább egy hétig folyamatosan. A várt eredmény pedig nem marad el!
  • Vezess naplót! - Másról is, de most a napi energiaszint legyen fókuszban. Pontozd a napi szintedet 1-5-ig, írd le mit ettél, mennyit mozogtál, mennyit aludtál, mennyire volt stresszes a nap. 1-2 héten belül rájössz az összefüggésekre. Ha ez megvan, onnantól fogva egyszerű a dolgod. Próbáld kiiktatni azokat a dolgokat, amelyek elviszik az energiádat. Ha ezt nem tudod, akkor pedig tudni fogod, hogy mire számíthatsz...
  • Menj el egy orvosi vizsgálatra! - Küzdök, küzdöttem azzal, hogy nincs energiám. Nagy erőfeszítésembe kerül(t) a napi feladataim elvégzése. Ingerült és türelmetlen voltam. Szerencsére a cég, ahol dolgozom biztosít egy évenkénti mindenre kiterjedő szűrővizsgálatot. És kiderült, hogy vashiányos vérszegénységem van. Most vasat szedek, és az orvos szerint napokon belül érezni fogom a javulást. Szóval a lustaságnak orvosi okai is lehetnek.
  • Hagyd abba a dohányzást! - Bizonyított, hogy a dohányzóknak alacsonyabb az enrgiaszintük, mint a nemdohányzóknak. Még egy ok, amiért abba kéne hagyni...
  • Ne ülj egész nap! - Ha a munkádból adódóan egész nap ücsörögsz, fontos, hogy iktass be rendszeres szüneteket, és mozogj. Ebédidőben menj sétálni, csinálj pár nyújtógyakorlatot (akár a WC-ben).
  • Halgass zenét! - Bármit ami tetszik. Mindannyiunknak vannak olyan számai, zenéi, amitől beindulunk. Találd meg ezeket, és hallgasd őket háttérzeneként.

 

Elsőre ennyi. Vannak még ötleteim, ezekről egy későbbi bejegyzésben olvashatsz.

Titeket mi pörget fel?

Szólj hozzá!

Címkék: energia kicsi lépés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.