Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Háztartáskönyv 7. + Egy év a takarékosság jegyében

2011.12.22. 08:33 Moncsi79

Ma olyan témát érintek, amely mindkét területet érinti. Ez pedig a családi költségvetés készítése.

A projektemre való felkészülésben elkezdtem a neten nézelődni. Az első fontos gondolat, amit találtam:

A pénz egy eszköz, amellyel elérhetjük a céljainkat.

Érdekes gondolat, amelyet érdemesnek tartok magamévá tenni. Ha ez minden egyes pénzköltéskor eszembe fog jutni, akkor valószínűleg hónap végére több marad majd a pénztárcámban. Azt mondja nekem, hogy csak olyan dolgokra érdemes pénzt kiadnom, amelyek közelebb visznek a céljaim eléréséhez. Ezekre azonban nem szabad sajnálnom a pénzt.

Költségvetést eddig is készítettem ( a hónapok többségében), és többé-kevésbé igyekeztem tartani is. Persze ilyen prózai dolgokkal foglalkozni karácsony előtt!?

Akár honnan nézzük, az első lépés számba venni a bevételeket és a kiadásokat. Ez az új év kezdetén nem egyszerű, hiszen csak sejtéseink vannak az áremelkedésekről, és a remény, hogy egy kis fizetésemelést is kapunk.

Úgy számoltam, hogy a bevételeink nem változnak majd, viszont a kiadásaink 10%-al emelkednek. Így kaptam egy tervezett egyenleget. Ezt egyenlőre megtakarításnak szánom.

Mivel januárban a kosztpénzen akarok majd spórolni, így azt keretek közé szorítottam. Heti összeget határaoztam meg, azt szoroztam néggyel. Ez valamivel kevesebb, mint amennyit eddig költöttünk, de reményeim szerint alapos tervezéssel, fegyelmezett vásárlással sikerülni fog kijönni ebből a csökkentett összegből.

A tervező lapot lefűzöm a háztartáskönyvbe, így naponta láthatom, és láthatja a család többi tagja is.

Az én tervezőm letölthető innen:

 Penzugyi_tervezo.pdf

Itt egy üres is, hiszen nem mindenkinek azonosak a kiadásai. Ez szabadon, a saját kiadásoknak megfelelően kitölthető, és lefűzhető.

 Penzugyi_tervezo_ures.pdf

Szólj hozzá!

Címkék: háztartáskönyv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása