Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Szelektív hulladákgyűjtés

2011.12.21. 08:04 Moncsi79

Szelektív hulladékgyűjtés.jpgBudapesten lakunk, és tagja vagyunk a fogyasztói társadalomnak. Ezek a prózai okok vezettek minket a szelektív hulladékgyűjtéshez. Így elég az apukámnak és nekünk egy kuka, amely jelenleg 3000 Ft körül van egy hónapban.

Egyik részről erre a takarékossági formára szeretném felhívni a figyelmet, másik részről borzasztóan dühít, ha ezt a lehetőséget nem megfelelően használják az emberek. Én is láttam már, hogy emberek mindenfélét tesznek a hulladékgyűjtőkbe, - mellé, köré, alá, fölé. Veszélyes hulladékot, háztartási szemetet. Volt, hogy szóltam, de azon kívül, hogy saját magamat mérgesítettem fel, nem sok eredményt értem el. Ráadásul, arra senki nem gondol, hogy milyen borzasztó lehet ez azoknak, akik a hulladékgyüjtő szigetek közelében laknak, és az ablakon kinézve a sok lomot, szemetet látják.

Otthon a szemetes mellett van egy nagy, tartós szatyor (pl: IKEA, Müller), és ebbe tesszük az oda való hulladékot. Hetente egyszer-kétszer valamelyikőnk elsétál vele, és kidobja őket. Ez nem túl esztétikus, keresem is a megoldást, de eddig nem találtam rá. Szóval, várom az ötleteket!

Egy ki összefoglaló:

Papírhulladék:

újságok, kartondoboz, szórólap, csomagolópapír, italosdoboz, könyvek

Műanyag hulladék:

üdítős palack, kiöblített háztartási flakonok, reklámszatyrok, tasakok, csomagoló fóliák

Fehér üvegek:

színezetlen üvegek, italos, befőttes, parfümös, pálinkás, szörpös

Színes üvegek:

színes üvegek: italos, parfümös, zöld, sárga, barna

Fém hulladék:

üdítős, sörös, konzerves, háztartási kis fémhulladék, evőeszközök

Ennyi, és más nem.

Itt van egy jó kis oldal: www.szelektiv.hu Itt játékokat, híreket, és egyéb információkat lehet találni.

 

 

 

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vfruzsi 2011.12.23. 15:55:12

Nekem az IKEA-s szelektív gyűjtő jött be. Kamrába a polc alá pont befér:
www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/40180136/

Moncsi79 2011.12.24. 08:36:53

@vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg már a szemetest sem szeretem. Hát igen, ha én építenék házat 3 helység biztosan lenne benne: előszoba, kamra, mosókonyha...
süti beállítások módosítása