Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

A tűzhely tisztántartása

2011.07.04. 20:44 Moncsi79

Nos, azt hiszem, én ezt eddig nagyon-nagyon rosszul csináltam. A főzőlapot rendszeresen lepucoltam, azonban a sütőre sokkal kevesebb gondot fordítottam. Itt a hiba. Amikor nekiálltam, őrületesen nagy munka volt, a legerősebb tisztítószerekkel, rengeteg idővel. És persze soha nem lett olyan, mint kellene.

Aztán rájöttem... A sütő tisztántartásának (is) a kulcsa a rendszeresség. Minden használat után mosogatószeres - vizes ronggyal áttörölni az üveget és a sütő belsejét is. Így tiszta marad, és elkerülhetőek a fentebb leírt teendők.

Na de kezdem az elején. Rengeteg féle tűzhely, főzőlap, sütő van. Iránymutató most is a használati utasítás. Nekem egy sima-mezei gáztűzhelyem van, így annak írom le részletesen a tisztítását.

1. Tűzhely fedőlapjának áttörlése - kívül-belül. A csavarok körüli koszt gőztisztítóval fújtam ki.

2. Főzőlap megtisztítása. Gázrózsák levétele, mosogatószeres vízbe áztatása. Addig a lap megpucolása. A gázrózsák teljes kitisztítása egy fém gemkapoccsal. A főzőrács beáztatása mosogatószeres vízbe, lesikálkás, majd minden alkatrész szárazra törlése.

3. Kezelőfelület letakarítása. A gombok lehúzhatóak, így egyenként megpucolhatóak. A mögöttes részt egyszerűen csak át kell törölni. A réseket, illesztéseket szintén gőztisztítóval takarítottam ki. Utolsó lépés itt is a szárazra törlés.

4. Sütő. Ha nagyon szennyezett, zsíroldóval befújni, 8-24 órát állni hagyni, majd nedves ruhával áttörölni, kimosni, vágül szárazra törölni. Az üveget nagy gonddal megtisztítani, de nem sikálni semmilyen durva ronggyal, mert megsérülhet.

5. A tűzhely alatti fiók kitakarítása nedves, majd száraz ronggyal.

6. Tepsik, sütőlapok, tortaformák rendbetétele. Én ezeket is a sütőben, illetve az alatta lévő fiókban tartom. Természetesen, ha már itt járunk, érdemes átgondolni, hogy mindenre szükség van-e. Illetve megfelelő-e a minőség. Kell-e valamelyiket cserélni, vagy hiányzik-e valami a készletből..

Napi feladat:

- főzőlap rendbetétele főzés után

- sütő és ajtajának áttörlése használat után

Havi feladat:

- gázrózsák, kezelőfelület, sütő alatti fiók alapos megtisztítása

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása