Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Miben főzzek?

2011.06.30. 16:29 Moncsi79

Ez a hét maga volt a káosz. Rengeteg munka, kevés szabadidő, még kevesebb idő a takarításra. Ezek miatt nem haladtam úgy, ahogyan terveztem, de talán sikerül behozni a lemaradást.

Ma a lábasos szekrényem került sorra.  A szekrényt az előző posztban említett saját keverésű szerrel befújtam, átsikáltam, majd szárazra töröltem. Az, hogy mennyi edényre van szükség, az függ a család méretétől, a főzési szokásainktól, és nem utolsó sorban a pénztárcánktól. Amikor kezdő háziasszony voltam, voltak olcsóbb, rosszabb minőségű fazekaim, de aztán lecserélődtek - bár még csak részben. Jó lenne, ha hamarosan azt írhatnám, hogy teljesen. Leírhatatlan a különbség - pedig nem felső kategóriájú, profi termékeket vásárolok. Nekem a Tefal, a Fissler és az IKEA-s prémium termékek váltak be eddig a legjobban.

Nézzük a legszükségesebbeket:

- Nyeles lábas: levesek újramelegítéséhez, tésztaszószokhoz, tejbegrízhez, kisebb adagok főzéséhez. Fedője mindenképpen legyen.

 

 

 

 

 

 

 

 - Fazék: levesfőzéshez, tésztafőzéshez, rizsfőzéshez. Ebből az IKEA 365+ - osat vettem, és nagyon meg vagyok vele elégedve.

 

 

 

 

 

 

 

- Serpenyő: én ebből kettőt tartok szükségesnek. Az egyikben sütök olajban - aki fritőzt használ, annak erre nincs szüksége - itt is elengedhetetlen a fedő. Ebből vastag talpút, de nem túl drágát választottam, mert az olajban sütéstől hamarabb tönkremegy, így szívfájdalom nélkül cserélhetem le, amikor szükségesnek látom. A másikban zöldséget, tojásrántottát, szószokat készítek, elősütöm a húsokat. Ez tapadásmentes bevonattal ellátott. Ebből a Fissler-t használom, a Tefal nem vált be.

 

 

- lábasok: nekem kettő nagyobb, egy közepes és egy kicsi van. Mindnek kell lennie fedőjének. Itt a Tefal vált be nekem, míg a serpenyőnél - mint már írtam -  a Fissler.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát ennyi az én lábaskészletem, ami bőven elég egy 4 - 5 tagú családnak, de vendégség esetén sem jelent problémát edényt találni. Nekem sajnos korlátozott a helyem a konyhában, így igyekszem csak a szükséges dolgokat tartani...

3 havonta feladat:

- lábasos szekrény kipakolása, áttörlése, átnézése, visszapakolása

Ti milyen típusú és márkájú edényeket használtok?

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása