Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Az új füzetem

2010.07.21. 19:26 Moncsi79

Köszönöm a kérdést...

Mint ahogyan az már az előző bejegyzésemben írtam, új -számomra működőképes- rendszert alakítottam ki. A problémát számomra az elfelejtett dolgok okozták. Például, hogy elfelejtettem betenni az aznapi mosást. Vagy elfelejtettem egy jelentést elküldeni.

Megpróbálom vázolni, hogy mi lett a megoldás.

Először is egy füzetet használok mind a munkahelyi, a családi, a háztartási és a magammal kapcsolatos teendők vezetéséhez. Keményfedeles, A/5-ös méretű vonalas füzet vált be nekem. Egy füzet kb. 3 hónapra elegendő, ha betelt újat kezdek.

Az első oldalakra havi naptárt nyomtattam az outlook-ból és beragasztottam. Ide írom az időponthoz kötött teendőimet. Például találkozók, értekezletek, szülői értekezlet, ebédbefizetés. Ide írtam fel olyan adatokat is, amelyekre gyakran szükségem van - pl: bankszámlaszám.

A következő oldalakra összegyűjtöttem azokat a feladatokat, amelyek gyakran ismétlődnek - legalább havonta egyszer. A háztartással kapcsolatban ezek a tisztasággal, rendrakással kapcsolatos feladatok, a pénzzel, az étkezéssel és a ruhákkal kapcsolatos feladatok. Ezeket majd következő bejegyzéseimben részletezem. Ez egy lista lett, amelyet minden nap átnézek, amikor a napomat tervezem. Ez nálam általában reggel van, amikor a gyerekek még alszanak, én pedig a reggeli kávémat kortyolgatom. Ha tudom, hogy korán kell indulnom, és nem lesz időm nyugodtan tervezni, akkor még este megcsinálom.

Felírom a dátumot, és végigmegyek a füzet elején lévő listán. Sorra veszem az aznapi munkával, családdal, háztartással, magammal kapcsolatos teenőkön, és összeírom sorba, hogy mit szeretnék aznap elvégezni. Nem minden kerül minden nap sorra. Például nem kell minden nap étrendet tervezni, nem kell minden nap vasalni stb.

A füzet végén - hátulról kezdve - folyamatosan írom azokat a feladatokat, amelyek nem ismétlődnek, hanem aktuálisan jönnek. Ez lehet a fépnyképek előhívatásától a fürdőszobába új szőnyeg vásárlásáig bármi. Amikor a munkahelyi e-mailjeimet nézem, ide írom az aktuális feladataimat. Ezt szigorúan vezetem, nehogy valamit elfelejtsek. A napi tervezés során ezt is átnézem, és a napi feladatlistához írom amit aznap vagy el kell végeznem, vagy szimplán kedvem van hozzá.

Ehhez a rendszerhez az elején kell idő és fegyelem. De nekem nagyon megérte. Gördülékenyen mennek a dolgaink. Jó esetben a nap végére mindent kihúzok a listáról.

 

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jaina 2010.07.27. 10:21:48

Kedves Moncsi!

Most értem végére a blogodnak, az első bejegyzéstől kezdve elolvastam mindent, mert egyrészt nagyon tetszett másrészt pedig nagyon sok számomra is használható praktikát gyűjtöttem össze belőle. Sőt a blog hatására kezdtem el újra blogolni én is. És már a füzetet is megvettem, mert a füzetes ötleted nagyon szuper :)

Köszönöm!
És remélem még sok bejegyzéssel bővíted majd a blogod!

Vitzus · http://vicus.blog.hu 2010.10.25. 15:48:53

Ez mennyire tipikus német életmód :P:P
süti beállítások módosítása