Otthon, család, szépség, egészség, boldogság

Hogy az együtt élő emberekből család, a négy falból pedig otthon válljon

Friss topikok

  • Anna Smith: Én a padlót jobban kedvelem, faltól falig szőnyegem nincsen, mert ha elszaporodnak a mikrobák, akk... (2013.03.23. 19:36) Szőnyegtisztítás
  • Anna Smith: Igen, az idő nagy úr..soha sincsen elegendő mennyiség belőle www.szonyegtisztitas.hu (2013.03.23. 19:35) Tapasztalatok a szőnyegtisztításról
  • Moncsi79: @vfruzsi: Ez nagyon jó, csak sajnos nekem nincs kamrám, így csak a konyhába tudnám tenni. Ott meg ... (2011.12.24. 08:36) Szelektív hulladákgyűjtés
  • Csányi Andi: Szia Moncsi! 1, lista a kedvenc ételeinkről. én nem szakácskönyvből gyűjtöttem, hanem azt írtam ... (2011.03.17. 23:44) Háztartáskönyv 2.
  • Eszti87: Szia! Jó ötlet, hogy így körbekérdezted az ismerőseidet a mosógép témáról. Nálunk a Mielére esküs... (2011.02.09. 13:41) Milyen mosógépet vegyek?

Nézzük a gépeket!

2009.09.15. 07:09 Moncsi79

Eszembe jutott életem egyetlen költözése, amikor mindössze egy emelettel kellett feljebb hurcolni az akkor még szegényes háztartásom darabjait. Akkor mindenkinek azt kiabáltam, hogy aki még egy konyhai dolgot behoz a lakásomba, azt azzal együtt dobomk ki. Persze azóta már vettem néhány eszközt, gépet, de a rendszeres szívtelen selejtezést megtartottam. Ennek mindenki örül, mert jó guberálni az általam kidobásra ítélt - de még hibátlan cuccok között. (Mert megvettem, és számomra haszontalannak bizonyult, vagy már nem tetszik, nem illik a konyhámba.)

Most nézzük a gépeket - amelyek a legnagyobb helyet foglalják, és igen nagy hasznát vesszük, ha jól válogatunk.

  • Tűzhely - villany, gáz, kerámialapos, sütővel vagy anélkül. Nekem egy sima gáztűzhelyem van. Amit soha nem használtam még az a grillező funkciója.
  • Mikrohullámú sütő - ez is szinte minden háztartásban van. Mi főként csak melegítésre használjuk. Volt néhány próbálkozás a főzés terén - siker is - de nem vált szokásommá. Sem a grill, sem a felolvasztó funkciót nem használom.
  • Hűtőszekrény és fagyasztószekrény - nekem ebből is csak "mezei" van sajnos. Nagy álmom egy olyan side-by-side hűtő, ha majd pár tíz év múlva cserére kerül sor. Egy gondolattal nagyobb fagyasztót el tudnék képzelni, de a férjem azt mondja, hogy a fagyasztva tárolás költségeit fizesse a bolt. Ne mi.
  • Mosogatógép (a konyhám kincse)
  • Kávéfőző - mindenki válasszon kávézási szokásai szerint. A mienkéről tudnék mesélni, de azt hiszem az majd egy külön poszt lesz.
  • Vízforraló - a baba mellett nagy hasznát veszem
  • Kenyérpirító - régen rengeteget használtuk, mert kevés kenyeret eszünk, és a fagyasztóban tartottam szeletelt kenyeret, amit rögtön a pirítóba tettem. Így nem dobtunk ki belőle semennyit.
  • Mérleg - ma már érdemesebb a digitálisat választani
  • Turmixgép, botmixer, aprítógép
  • Konyhai robotgép
  • Elektromos konzervnyitó
  • Gyümölcsprés
  • Fagylaltkészítő gép
  • Grillsütő
  • Kenyérsütő gép
  • Szendvicssütő
  • Kávédaráló
  • Olajsütő -lehetőleg minél kevesebb olajat "fogyasszon", a belseje legyen kivehető, és mosogatógépben mosható.

Valószínűleg lassan befejezhetetlen a lista, hiszen ha végigsétálok egy műszaki áruházban mindig látok egy-egy új csodát. A lényeg, hogy SZÜKSÉGEM VAN-E RÁ?

 

 

 

Pár szempont, amit vásárláskor érdemes figyelembe venni:

  • ne vegyünk olyan gépet, amelyet nehéz tisztítani
  • mindig a kisebb méretre törekedjünk
  • itt is nagyon fontos az ár-érték-szükséglet arány
  • vegyük figyelembe a gyártót (márka) illetve a garancia hosszát, és a szervízelhetőséget
  • vegyük figyelembe családunk létszámát - egy egyedülállónak elég a legkisebb olajsütő, de egy 4-5 tagú családnál gondot jelenthet a krumplit 10 dekánként sütni.

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almafoto · http://almafoto.freeblog.hu 2009.09.16. 14:39:02

Ez a fotó a te konyhádról készült??? Álomszép!

Egy tipp a fritőzhöz: nekünk is nagy gondot okozott, hogy 1 l olaj simán elfogyott, és kb 3-4x tudtuk csak használni. A tescoban lehet kapni fém tárolóban pálmaolajat. Azt ajánlom mindenkinek. Sűrű zsír szerű, kicsit gázon fel kell melegíteni (a fém miatt ez nem gond), és amikor már folyós állaga van, bele kell önteni a fritőzbe. Nem viccelek, kb 15-18 sütésre használható! persze, attól is függ, mit sütsz ki benne, nyilván a rántott hús és társainak a velejárói, azaz az apró lemorzsálódó prézli mind-mind leszűrendő egy idő után.

Moncsi79 2009.09.17. 06:51:42

Szia!

A fotó sajnos nem az én konyhámról készült, de nekem is nagyon tetszett, ezért tettem ide.

A pálmaolajnak utána fogok nézni, és majd beszámolok...
süti beállítások módosítása